Søg i denne blog

torsdag den 31. oktober 2013

Tomatsuppe - suppe challenge nr. 1 :)

En af mine dejlige veninder fra studiegruppen besidder ikke helt samme passion for at lave mad som jeg :) Jeg blev spurgt, om jeg ikke ville smide nogle enkle og velsmagende opskrifter op på bloggen, der ikke tog alt for lang tid at lave. Jeg elsker en udfordring, så jeg lagde straks hjernen i blød. Supper er noget af det Ida oftest giver sig i kast med i køkkenet, hvilket faktisk er noget, jeg selv sjældent laver. Ofte syntes jeg supper bliver for kedelige, hvilket jeg indrømme blankt. Men hvordan jeg så skulle lave en suppe, jeg ikke selv fandt kedelig og en suppe Ida ville give sig i kast med, skulle der lige tænkes lidt over. Mit første bud på en lækker ret, der oveni købet også er billig og smagfuld er denne tomatsuppe.


Opskriften kommer her:
1 løg
1 fed hvidløg
2 dl. fløde
1 dåse flåede tomater
1 dl. suppehorn (eller en anden slags pasta)
1 spsk. sukker
Salt og peber
Olivenolie til at stege i
Løg og hvidløg hakkes fint og svitses derefter i lidt olivenolie i et par minutter ved middelvarme. Derefter tilsættes de flåede tomater og koges med et par minutter. De to dl. fløde tilsættes herefter, og suppen blendes med en stavblender. Suppen smages til med sukker, salt og peber. Til slut tilsættes pastaen, og suppen for lov til at koge i den angivne kogetid på pastaens emballage :) Personligt kan jeg rigtig godt lide den cremede konsistens suppen får samtidig med, at der alligevel er lidt fyld i form af pastaen.
Jeg håber, at søde Ida og I andre derude vil prøve suppen af og give respons på, hvad vi syntes.
Hvilken suppe er din ynglings?
- Sille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar